
U autyków wzrok i słuch są od siebie oddzielone
16 stycznia 2014, 10:49Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają problem z integrowaniem napływających symultanicznie danych z oczu i uszu. Naukowcy z Vanderbilt University porównują to do źle zdubbingowanego filmu.

Śpiewająca małpa
30 grudnia 2013, 11:15Karol Darwin w dziele "O pochodzeniu człowieka" pisał, że śpiew ptaków jest najbliższą analogią ludzkiej mowy. Teraz naukowcy z MIT-u i ich kolega z Uniwersytetu Tokijskiego twierdzą, że Darwin był na dobrej drodze do odkrycia natury języka. Ich zdaniem zdobyte dotychczas dowody sugerują, że język człowieka wziął się z połączenia śpiewu ptaków i dźwięków wydawanych przez inne zwierząta

Wbrew podszeptom intuicji lepiej się ekscytować niż uspokajać
23 grudnia 2013, 09:53By osiągnąć lepsze wyniki w czynnościach, którym towarzyszy lęk, np. podczas wystąpień publicznych, lepiej wprowadzać się w stan ekscytacji niż próbować się uspokoić.

Medytacja zmienia ekspresję genów
9 grudnia 2013, 11:58Amerykańsko-hiszpańsko-francuski zespół naukowców ujawnił zmiany ekspresji genów zachodzące pod wpływem całodziennej medytacji świadomości.

Powiedz mi, gdzie mieszkasz, a będę wiedzieć, jak cię chronić
16 września 2013, 08:59Koale z obrzeża lasów są bardziej wybredne w kwestii wyboru miejsca zamieszkania.

Robobarman miesza i słucha
31 lipca 2013, 06:32Kiedyś pisaliśmy o robotach tworzących zespół muzyczny Compressorhead, teraz okazuje się, że imprezę z ich udziałem mógłby dodatkowo uświetnić Carl, humanoidalny robot-barman, który nie tylko miesza alkohole, ale i nawiązuje kontakt z klientami Robots Bar & Lounge w Ilmenau.

Wyobraźnia kształtuje rzeczywistość
28 czerwca 2013, 09:41Psycholodzy z Karolinska Institutet odkryli, że wyobrażane dźwięki i obrazy wpływają na percepcję realnego świata.

Niewerbalne podpowiedzi rozbudowują słownik dziecka
26 czerwca 2013, 12:35Dawanie kilkunastomiesięcznym dzieciom niewerbalnych wskazówek odnośnie do znaczenia słowa wpływa na zasób słownictwa w momencie rozpoczynania szkoły podstawowej.

Dla dzieci z autyzmem głos nie musi być nagradzający
19 czerwca 2013, 06:30W autyzmie rejony mózgu odpowiedzialne za reakcję na głos są słabo połączone z ośrodkami nagrody. Wg naukowców z Uniwersytetu Stanforda, w ten właśnie sposób można próbować wyjaśnić problemy autyków z uchwyceniem społecznych i emocjonalnych aspektów ludzkiej mowy.

Miało być bezpieczniej, a nie jest
13 czerwca 2013, 10:16Samochodowe zestawy głośnomówiące, coraz popularniejsze systemy pozwalające kierowcy np. dyktować SMS-a, są reklamowane jako rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo na drogach. Prawda jest jednak inna